Historia sportowych konstrukcji sygnowanych przez amerykańskiego producenta sięga lat 60. XX wieku, kiedy to powstał słynny model GT40. Samochód ten miał być odpowiedzią na dominację europejskich marek w prestiżowych wyścigach długodystansowych, zwłaszcza 24-godzinnego Le Mans.
Innowacyjność w modelach Fora GT
Dzięki innowacyjnemu podejściu do aerodynamiki i silnika umieszczonego centralnie, prototyp szybko zyskał reputację jednego z najbardziej zaawansowanych pojazdów swoich czasów.
Współczesna interpretacja tego klasyka, znana obecnie jako Ford GT, została zaprojektowana z myślą o upamiętnieniu sukcesów sportowych sprzed dekad.
Mimo że zachowano wiele estetycznych odniesień do pierwowzoru, konstrukcyjnie mamy do czynienia z całkowicie nowym samochodem. Współczesna wersja powstała z zastosowaniem zaawansowanych technologii znanych ze świata sportów motorowych. Czytelnika może zaskoczyć fakt, że nadwozie wykonane z włókna węglowego nie tylko obniża masę pojazdu, ale również poprawia jego właściwości dynamiczne.
Zaawansowana technologia i właściwości jezdne
Nowoczesne podejście do inżynierii pozwoliło stworzyć maszynę, która znakomicie sprawdza się zarówno na torze, jak i na drodze. Zamiast klasycznego silnika V8, zastosowano nowoczesną jednostkę V6 EcoBoost z podwójnym turbodoładowaniem.
Dzięki temu udało się zachować wysoką moc przy jednoczesnym ograniczeniu masy i poprawie efektywności spalania. Zaawansowane zawieszenie o zmiennej geometrii oraz aktywna aerodynamika pozwalają na płynną adaptację do warunków drogowych i torowych, co ma ogromne znaczenie podczas szybkiej jazdy.
Jazda fordem GT to doświadczenie zarezerwowane głównie dla osób zaznajomionych z możliwościami aut klasy hipersportowej. Przyspieszenie, jakie oferuje ten model, stawia go w gronie najszybszych dopuszczonych do ruchu drogowego samochodów. Zastosowanie systemów kontroli trakcji oraz zaawansowanego układu hamulcowego z ceramicznymi tarczami pozwala utrzymać pełną kontrolę nawet w ekstremalnych warunkach.