Utrzymywanie lakieru w idealnym stanie jest czasochłonne i trudne. Zbyt często pada ofiarą zawirowań spowodowanych złymi technikami czyszczenia, zadrapań, czy też trawienia od ptasich odchodów, a nawet śladów spowodowanych opadami kwaśnych deszczy. Ręczne usuwanie tych wad może być niezwykle pracochłonne, a niektórych z tych wad nie można usunąć bez mechanicznej interwencji polerowania maszynowego.
Po tym, jak profesjonalista zajmował się detalami, polerowanie maszynowe zyskało na popularności wśród entuzjastów pielęgnacji samochodu, a postęp technologiczny ułatwił nowicjuszowi osiągnięcie doskonałych rezultatów.
Lakier w twoim samochodzie składa się z różnych warstw. Po pierwsze, gołe metalowe panele nadwozia są powlekane podkładem, zwykle w kolorze szarawo-białym, aby zapewnić lepszą przyczepność farby do powierzchni i zwiększenie trwałości farby. Warstwa bazowa (kolor) jest następnie nakładaną warstwą na górę, której całkowita grubość różni się w zależności od producenta. Następnie, aby chronić kolorowy pigment, na wierzch nakłada się lakier bezbarwny. Zapewnia to optycznie przezroczysty uszczelniacz, który poprawia zarówno kolor, jak i połysk oraz pomaga chronić lakier bazowy przed zarysowaniem lub utlenieniem. Co ważne, lakier bezbarwny zawiera również elementy chroniące przed promieniowaniem UV, zaprojektowane w celu zapobiegania blaknięciu spowodowane działaniem słońca. Elementy chroniące przed promieniowaniem UV są lżejsze niż inne elementy uszczelniające. Mają tendencję do osiadania w kierunku górnych warstw podczas utwardzania lakieru bezbarwnego, co jest ważnym punktem, o którym należy pamiętać, podczas gdy zdecydujemy się na to, aby maszyna do polerowania wykonała za nas czyszczenie.